- 42 -
[ لمتابعة رابط المشاركـــــــــة الأصلية للبيـــــــــــان ]

الإمام ناصر محمد اليماني
01 - شعبان - 1435 هـ
30 - 05 - 2014 مـ
۹-خرداد-۱۳۹۳ه.ش.
04:17 صباحاً
ــــــــــــــــــ

نکته ای بسیار مهم:

گفتن «سمع الله لمن حمده» لغو نمی‌شود، چرا که این ذکر به امام نمازگزاران اختصاص دارد و حین برخاستن از رکوع می گوید: «سمع الله لمن حمده»
؛ اما نمازگزارانی که پشت سرامام هستند می‌گویند:
{الْحَمْدُ لِلَّـهِ الَّذِي لَمْ يَتَّخِذْ وَلَدًا وَلَمْ يَكُن لَّهُ شَرِ‌يكٌ فِي الْمُلْكِ وَلَمْ يَكُن لَّهُ وَلِيٌّ مِّنَ الذُّلِّ وَكَبِّرْ‌هُ تَكْبِيرً‌ا﴿۱۱۱﴾} [الإسراء]
این ذکر بعد از سربرداشتن از رکوع در حالت ایستاده و بعد از تکبیر گفته می‌شود.
امام نیز بعد از آن که به حالت ایستاده درآمد، می‌گوید:

{الْحَمْدُ لِلَّـهِ الَّذِي لَمْ يَتَّخِذْ وَلَدًا وَلَمْ يَكُن لَّهُ شَرِ‌يكٌ فِي الْمُلْكِ وَلَمْ يَكُن لَّهُ وَلِيٌّ مِّنَ الذُّلِّ وَكَبِّرْ‌هُ تَكْبِيرً‌ا}
سپس تکبیر گفته و به سجده می‌افتد. در نماز جماعت، کسانی که پشت سر امام نماز می‌گزارند، باید صدایشان نه بلند باشد و نه آهسته؛ مگر امام که باید صدایش در حدی بلند باشد که نمازگزاران پشت سر او، متوجه زمان رکوع؛ برخاستن از رکوع و رفتن به سجده شوند. منظور از بلند بودن صدا این است که نماز گزاران پشت سر او بتوانند صدای او را در زمان گفتن تکبیرها و قرائت قرآن بشنوند، مگر درزمان قرائت فاتحة الکتاب که باید امام آن را نه بلند بخواند و نه آهسته. این برای آن است که نمازگزاران پشت سر او، بتوانند فاتحة الکتاب را نه با صدای بسیار بلند و نه بسیار آرام بخوانند. گواه آن حدیث محمدٍ رسول‌الله صلَّى الله عليه وآله وسلَّم است:
[لا صلاة لمن لم يقرأ فاتحة الكتاب]
صدق عليه الصلاة والسلام است که
[ کسی که فاتحة الکتاب را نخواند؛ نماز نگذاشته است]

البته اگر نمازگزاری [دیر برسد و] فاتحة الکتاب را نخوانده باشد، به عنوان نافله برای خداوند با رکوع‌گزاران به رکوع برود، اما این رکوع و سجود یک رکعت از نماز واجب برای او حساب نمی‌شود؛ بلکه باید بعد از سلام گفتن امام ؛ آنچه را که از دست داده به‌جا آورد و نماز خود را کامل کند. یعنی یک رکعت نمازی را که بدون خواندن فاتحة الکتاب به‌جا آورده بود را كامل كند.
ای عزیزان من آیا به شما نگفته بودم
باید بيان تفاصیل مربوط به نماز به تاخیر بیفتد تا انصار امام مهدی ناصر محمد یمانی مجبور نشوند برای خود مسجدی جدا ساخته و فرقه جدیدی به‌وجود آورند؟ آیا به شما نگفته بودم همان‌طور که اهل سنت و جماعت نماز می‌خوانند، نماز به‌جای آورید؟ مگر آنکه تنها نماز بخوانید که در آن صورت اشکالی ندارد بر حسب آنچه که به شما آموخته‌ایم نماز به‌جای آورید. اما به راستی که من شهادت می‌دهم اگر در نماز جماعت، مانند نمازگزاران، نماز به‌جای آورید؛ اجرتان بیشتر است چون از وحدت مسلمانان محافظت کرده و فرقه جدیدی در بین مسلمانان رواج نداده‌اید تا مانند کسانی شوید که دین خود را فرقه فرقه کرده‌اند و هریک به داشته خود دل‌خوش هستند. فرموده خداوند تعالی را به یاد داشته باشد که:

{ إِنَّ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعاً لَسْتَ مِنْهُمْ فِي شَيْءٍ } صدق الله العظيم [الأنعام:۱۵۹]
{ کسانی که آیین خود را پراکنده ساختند، و به دسته‌های گوناگون [و مذاهب مختلف] تقسیم شدند، تو هیچ گونه رابطه‌ای با آنها نداری!}
حفظ وحدت صفوف مسلمانان امری لازم و واجب است. آیا می‌دانید امام مهدي در حین نماز ،مانند کسانی که با آنها نماز می‌گزارد؛ دست‌های خود را جمع می‌کند و یا می‌آویزد؟ و علاوه بر رکعت‌های فرض شده، همراه آنها رکعت‌های اضافه را می ‌خواند؟ و خداوند نماز مرا می‌پذیرد و رکعت‌های اضافه را به عنوان نافله می‌ نویسد و اجری که به من می‌دهد بیش از آن است که براساس آنچه که به شما گفتم ‌ام نماز بخوانم؛ چرا که وحدت صفوف مسلمانان را حفظ کرده‌ام و این امر در نزد خداوند مهم‌تر است اگر که بدانید. تفرقه باعث ضعف مسلمانان است و شوکت آنها را از بین می‌برد و دین اسلام دچار اضمحلال می‌شود. پس در بین نمازگزاران جماعت، مانند آنها نماز بگذارید. مهم‌ترین چیز این است که نمازتان خالی از تربت حسین و شرک به خداوند باشد تا مورد پذیرش پروردگار قرار گیرد. لازمه این امر هم این است که نماز عاری از شرک و ریا باشد. کسی که پیشانی خود را به زمین فشار می‌دهد تا جای سجده بر آن نمایان شود، تا گفته شود از کثرت سجده چنین شده به خداوند شرک آورده است.
به اذن خداوند به حق فتوا می‌دهم و شایسته است که به حق فتوا داده شود: کسی که پیشانی خود را به عمد محکم بفش
ارد تا جای سجده بر آن بماند و دیده شود، دچار شرک خفیه شده است؛ درحالی‌که خودش نمی داند دچار شرک خفی وشرک ناشی از ریا شده است؛ مگر این که جای سجده در پیشانی به عمد نباشد که خداوند از حال آنها آگاه بوده و نمازشان را می پذیرد. خداوندا من ابلاغ کردم.خداوندا شاهد باش...

وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين..
أخوكم الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.

اقتباس المشاركة 282494 من موضوع ( بيانات الإمام في أحكام الوضوء والصلاة وميقاتها )


- 42 -
[ لمتابعة رابط المشاركـــــــــة الأصلية للبيـــــــــــان ]

https://nasser-alyamani.org/showthread.php?p=145170

الإمام ناصر محمد اليماني
01 - 08 - 1435 هـ
30 - 05 - 2014 مـ
04:17 صباحاً
ــــــــــــــــــ



ملاحظـــةٌ بالغة الأهميـــة:

فلم يتمّ إلغاء (سمع الله لمن حمده) لكونها خاصّة بإمام المصلين؛ يقول عند الرفع من الركوع: سمع الله لمن حمده، وأمّا المصلون وراء الإمام فيقولون: {الْحَمْدُ لِلَّـهِ الَّذِي لَمْ يَتَّخِذْ وَلَدًا وَلَمْ يَكُن لَّهُ شَرِ‌يكٌ فِي الْمُلْكِ وَلَمْ يَكُن لَّهُ وَلِيٌّ مِّنَ الذُّلِّ وَكَبِّرْ‌هُ تَكْبِيرً‌ا}
[الإسراء:111]، ويقولون ذلك من بعد تكبيرة الرفع عند الانتصاب. وكذلك الإمام يقول عند الانتصاب: {الْحَمْدُ لِلَّـهِ الَّذِي لَمْ يَتَّخِذْ وَلَدًا وَلَمْ يَكُن لَّهُ شَرِ‌يكٌ فِي الْمُلْكِ وَلَمْ يَكُن لَّهُ وَلِيٌّ مِّنَ الذُّلِّ وَكَبِّرْ‌هُ تَكْبِيرً‌ا}، ومن ثم يكبِّر فيخرّ راكعاً للسجود.

وما يُقال في صلاة الجماعة وراء الإمام يجب أن يكون بين الجهر والتخافت إلا الإمام يجب أن يكون صوته مرتفعاً لتنبيه المصلين عند الركوع والرفع وعند السجود؛ وأقصد مرتفعاً بحيث يستطيع سماعه المصلون وراءَه في التكبيرات وفي قراءة القرآن إلا فاتحة الكتاب فيتلوها الإمامُ بين الجهر والتخافت، وذلك حتى يتسنّى للمصلين وراءه أن يقرأوا فاتحة الكتاب بين الجهر والتخافت. تصديقاً لحديث محمدٍ رسول الله صلَّى الله عليه وآله وسلَّم:
[لا صلاة لمن لم يقرأ فاتحة الكتاب] صدق عليه الصلاة والسلام.

ولكنّ الذي لَحِقَ بالمصلين عند الركوع وفاتته فاتحة الكتاب فليركع مع الراكعين نافلةً لربِّه، ولا يُحسب ذلك الركوع والسجود من الصلاة المفروضة؛ بل يُكمل صلاته من بعد تسليم الإمام فيقوم ليستكمل ما فاته؛ أي يكمل الركعة التي فاته فيها قراءة فاتحة الكتاب.

ويا أحبتي في الله ألم نقُل أنّه يجب تأخير تفاصيل بيان الصلوات حتى لا يضطر أنصار الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني أن يبنوا لهم مساجدَ فمن ثم يصبحون فرقةً جديدةً؟ ألم نقل صلّوا كما يصلّي أهلُ السُّنة والجماعة؟ إلا حين تصلّون فرادى فلا حرجَ عليكم من تطبيق ما علمناكم. ولكني أشهد أنّ الأجر أعظم حين تُصلّون مع الجماعة كما يصلّون حفاظاً على وحدة المسلمين وعدم ظهور فرقةٍ جديدةٍ في المسلمين حتى لا تكونوا من الذين فرَّقوا دينهم شيعاً، وكل حزبٍ بما لديهم فرحون، فتذكروا قول الله تعالى: {إِنَّ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعاً لَسْتَ مِنْهُمْ فِي شَيْءٍ} صدق الله العظيم [الأنعام:159]، فلا بدَّ من الحفاظ على وحده صفِّ المسلمين.

ألا تعلمون أنّ الإمام المهدي يضمُّ مع الذين يضمُّون في صلاتهم ويُسْبِلُ مع الذين يُسْبِلونَ في صلاتهم؟ وأزيد على الركعات المفروضات، ويتقبّل الله صلاتي، ويكتب لي الركعات الزائدة نافلةً عنده، ويزيدني أجراً أعظم من أنّي لو صليتها كما بيّنتُها لكون الحِفاظ على وحدة صفِّ المسلمين هو الأهم عند الله لو كنتم تعلمون. إذ انّ التّفرق يؤدي إلى فشل المسلمين وذهاب ريحهم ثم يذهب دين الإسلام برمّته، فصلّوا مع الجماعة كما يُصلُّون حين تكونوا في صلاة الجماعة. وأهم شيءٍ أن تكون الصلاة خاليةً من تراب الحسين ومن الشرك بالله حتى يتقبّل الله صلاتكم، فلا بدَّ أن تَخْلوا من الشرك بالله ومن الرياء ومن الضغط على الجباه بتعمدٍ لتظهر العمدة بهدف أن يقال (من كثرة السجود)! فيشرك بالله. وأفتي بالحقِّ والحقّ أقول بإذن الله:

إنّ من ضغط على جبهته بتعمدٍ بغرض إظهار عمدة السجود ليُرائي بتلك العمدة فإنّه يدخل في نطاق الشرك الخفيّ وهو لا يعلم أنّه دخل في شرك الرّياء، إلا من ظهرت العمدة في جباههم بغير تعمّدٍ منهم فربّهم بهم عليمٌ ويتقبّل الله صلواتهم. اللهم قد بلغت اللهم فاشهد.

وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين..
أخوكم؛ الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.
______________