عزیز من درمورد مشارکت در فرزندان بین گروهی از جنیان –از شیاطین مؤنث- و شیاطین انس سؤال کردهای ؛ آنها با یکدیگر دیدار نموده و شیاطین بشر از شیاطین مؤنث جن بهره جویی میکنند؛ شیاطین جن باردار شده و فرزند خود را در زمینی که دو مشرق دارد(زمین مفروشه که در باطن کره زمین قرار دارد) به دنیا میآورند؛ زمانی که خداوند شیاطین جن و انس را در برابر خود گرد میآورد؛ با آنها سخن گفته و خطاب به تمام شیاطین مؤنث جن میفرماید:
{وَيَوْمَ يَحْشُرُهُمْ جَمِيعًا يَا مَعْشَرَ الجنّ قَدِ اسْتَكْثَرْتُم مِّنَ الْإِنسِ ۖ وَقَالَ أَوْلِيَاؤُهُم مِّنَ الْإِنسِ رَبَّنَا اسْتَمْتَعَ بَعْضُنَا بِبَعْضٍ وَبَلَغْنَا أَجَلَنَا الَّذِي أَجَّلْتَ لَنَا ۚ قَالَ النَّارُ مَثْوَاكُمْ خَالِدِينَ فِيهَا إِلَّا مَا شَاءَ اللَّهُ ۗ إِنَّ رَبَّكَ حَكِيمٌ عَلِيمٌ} صدق الله العظيم [الأنعام:۱۲۸].
ممکن است یکی از انصار عزیز پیشگام برگزیدهام که منتظر تحقق یافتن نعیم اعظم است؛ بخواهد سخنم را قطع کرده و سؤال کند:"ای امام کریم؛ خداوند مرا و شما را در راه راست ثابت قدم گرداند؛ آیا خداوند مقرر داشته که شیاطین جن و انس بصورت ابدی و سرمدی تا بینهایت در آتش بمانند و آنها باید از اینکه مورد رحمت خداوند قرار گرفته و بعد از چشیدن کیفر اعمال خود از جهنم خارج گردند؛ ناامید شوند؟" امام مهدی در پاسخ میگوید: خداوند تعالی میفرماید:
{وَيَوْمَ يَحْشُرُهُمْ جَمِيعًا يَا مَعْشَرَ الجنّ قَدِ اسْتَكْثَرْتُم مِّنَ الْإِنسِ ۖ وَقَالَ أَوْلِيَاؤُهُم مِّنَ الْإِنسِ رَبَّنَا اسْتَمْتَعَ بَعْضُنَا بِبَعْضٍ وَبَلَغْنَا أَجَلَنَا الَّذِي أَجَّلْتَ لَنَا ۚ قَالَ النَّارُ مَثْوَاكُمْ خَالِدِينَ فِيهَا إِلَّا مَا شَاءَ اللَّهُ ۗ إِنَّ رَبَّكَ حَكِيمٌ عَلِيمٌ} صدق الله العظيم [الأنعام:۱۲۸].
پس باید نعیم اعظم بعد از آنکه هر یک از بندگان کیفر اعمال خود را چشید تحقق یابد یعنی بعد از مدتی که خداوند در کتاب مسطور مقدر ساخته است و امور به سوی خداوند بازمی گردد و سلامٌ على المُرسلين والحمدُ لله ربّ العالمين..
ای شیاطین جن و انسی که خداوند آنان را لعنت نموده وبعد از لعنت خداوند لعنت ملایکه و تمام مردم را بر آنان حلال شده است؛ امام مهدی همچنان از شما دعوت میکند تا از رحمت خداوند مأیوس نشوید؛ به سوی پروردگارتان انابه کنید تا قلبهایتان را هدایت نماید و اگر چنین کنید؛ خداوند توبه شما را قبول خواهد کرد و بدانید خداوند غفور ورحیم است؛ چقدر حجت خداوند بر شما در آیات محکم کتابش بزرگ است؛ او با وجود حلال کردن لعنت خداوند و ملایکه و تمام مردم برشما؛ باز وعده عفو و غفران داده است؛ این بدان معنی نیست که از رحمت خداوند مأیوس باشید بلکه حجت بالغه از آن خداوند است وخداوند تعالی می فرماید:
{إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنزَلْنَا مِنَ الْبَيِّنَاتِ وَالْهُدَىٰ مِن بَعْدِ مَا بَيَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِي الْكِتَابِ ۙ أُولَٰئِكَ يَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ ﴿١٥٩﴾ إِلَّا الَّذِينَ تَابُوا وَأَصْلَحُوا وَبَيَّنُوا فَأُولَٰئِكَ أَتُوبُ عَلَيْهِمْ ۚ وَأَنَا التَّوَّابُ الرَّحِيمُ ﴿١٦٠﴾} صدق الله العظيم [البقرة]
و خداوند تعالی میفرماید:
{وَمَن يَبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلَامِ دِينًا فَلَن يُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِينَ ﴿٨٥﴾ كَيْفَ يَهْدِي اللَّـهُ قَوْمًا كَفَرُوا بَعْدَ إِيمَانِهِمْ وَشَهِدُوا أَنَّ الرَّسُولَ حَقٌّ وَجَاءَهُمُ الْبَيِّنَاتُ ۚ وَاللَّـهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ ﴿٨٦﴾ أُولَـٰئِكَ جَزَاؤُهُمْ أَنَّ عَلَيْهِمْ لَعْنَةَ اللَّـهِ وَالْمَلَائِكَةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ ﴿٨٧﴾ خَالِدِينَ فِيهَا لَا يُخَفَّفُ عَنْهُمُ الْعَذَابُ وَلَا هُمْ يُنظَرُونَ ﴿٨٨﴾إِلَّا الَّذِينَ تَابُوا مِن بَعْدِ ذَٰلِكَ وَأَصْلَحُوا فَإِنَّ اللَّـهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ﴿٨٩﴾} صدق الله العظيم [آل عمران].
ای شیاطین جن و انس؛در این صورت چرا از رحمت خداوند مأیوسید؟ چه کسی راستگوتر از خداوند است و وعده او حق و ارحم الراحمین است؛ اوبه شما وعدهی قبول توبه را داده است پس به سوی کلامی بیایید که بین بندگان یکی است: جز خداوند و رب المعبود کسی را عبادت نکنیم و هدف خلقتمان را محقق سازیم. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَمَا خَلَقْتُ الجنّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ} صدق الله العظيم [الذاريات:۵۶].
و ماندن شما در آتش جهنم؛ آن چنان که تصور میکنید؛چند روز معدود نیست؛ بلکه سالها طول خواهد کشید تا کیفر اعمال خود را بچشید اگر که ابا کرده و استکبار ورزید؛ وبرای خود جز خداوند ولی و یاوری نخواهید یافت.