- 5 -
الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني
____________

من می‌توانم برایِ تک‌تک آیاتی که به عنوان دلیل ارائه کرده‌ای، بیان بیاورم

بسم الله الرحمن الرحيم و سلام بر رسولان الهی و الحمدلله رب العالمین...

گوش کن جناب! آیا منظورت چیزی جز این است که: «از قرآن رونویسی کرده و بیان آن را اصلاً نمی‌فهمی»؟ من می‌توانم بیانِ تک‌تکِ آیاتی را که به عنوان دلیل ارائه کرده‌ای، بیاورم، اما جای آن اینجا نیست و نمی‌خواهم از موضوع گفت‌وگو دور شویم. از تو می‌خواهیم بیانِ حقِّ این فرموده خداوند تعالی را بیاوری:
{يَا حَسْرَةً عَلَى الْعِبَادِ ۚ مَا يَأْتِيهِم مِّن رَّسُولٍ إِلَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ ﴿٣٠﴾ أَلَمْ يَرَوْا كَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّنَ الْقُرُونِ أَنَّهُمْ إِلَيْهِمْ لَا يَرْجِعُونَ ﴿٣١﴾ وَإِن كُلٌّ لَّمَّا جَمِيعٌ لَّدَيْنَا مُحْضَرُونَ ﴿٣٢﴾} صدق الله العظيم [يس]

برایت مثالی آورده و فتوا می‌دهیم: برای مثال هر چقدر هم از شنیدن صدای فریاد پدر و فرزندانت در آتش جهنم، متحسر باشی، حق نداری به خود جرأت دهی تا در پیشگاه خداوند شفیعشان باشی؛ چون تو از خداوند ارحم الراحمین برایشان مهربان‌تر نیستی. پس به تو یاد می‌دهیم که چه بگویی. بگو: «پروردگارا! اگر این شدتِ حسرت من نسبت به فرزندانم است، پس تحسر تو که از من به آنها رحیم‌تری چگونه است!». آن‌گاه به دنبال این هدف می‌روی که امت را هدایت کنی و در برابر آزارها صبر پیشه کنی تا خداوند همگی آنان را هدایت نماید و به اذن خداوند و پروردگار عالمیان؛ مردم همگی در راه راست خداوند قرار گیرند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَلَوْ شَاء ربّك لآمَنَ مَن فِي الأَرْضِ كُلُّهُمْ جَمِيعًا} صدق الله العظيم [يونس:۹۹]
و سپس نعیم اعظم تحقق خواهد یافت و اين برای خدا دشوار نيست [اشاره به آیه کریمه: وَمَا ذَٰلِكَ عَلَى اللَّـهِ بِعَزِيزٍ ﴿٢٠﴾سوره ابراهیم]
و سلامٌ على المرسلين و الحمد لله ربّ العالمين..
الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.
ــــــــــــــــــ

اقتباس المشاركة 4328 من موضوع ردّ الإمام المهديّ إلى المُوحّد من يزعم أنّه مجاهد ..


- 5 -
الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني
____________



إنّي لقادر على أن آتيك بالبيان لكلِّ آيةٍ تحاجّني بها ..

بسم الله الرحمن الرحيم، وسلامٌ على المرسَلين، والحمد لله ربّ العالمين..
فاسمع يا هذا، وهل ما كان قصدك إلا: "تنسخ من القرآن وأنت لا تفقه من البيان شيئاً"؟ وإنّي لقادر على أن آتيك بالبيان لكل آيةٍ تحاجّني بها ولكنّها في مواضيع أخرى وأنا لا أريد أن نخرج عن موضوع الحوار الذي نحن بصدده ونريد منك أن تأتينا بالبيان الحقّ لقول الله تعالى: {يَا حَسْرَةً عَلَى الْعِبَادِ ۚ مَا يَأْتِيهِم مِّن رَّسُولٍ إِلَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ ﴿٣٠﴾ أَلَمْ يَرَوْا كَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّنَ الْقُرُونِ أَنَّهُمْ إِلَيْهِمْ لَا يَرْجِعُونَ ﴿٣١﴾ وَإِن كُلٌّ لَّمَّا جَمِيعٌ لَّدَيْنَا مُحْضَرُونَ ﴿٣٢﴾} صدق الله العظيم [يس].

وإنّما أضرب لك مثلاً في تحسّرك على أبويك وأولادك لو رأيتهم يصطرخون في نار جهنم، ومن ثم أفتيتُك أنّه لا يحقّ لك أن تتجرّأ لتشفع لهم بين يدي ربّك لأنّك لست بأرحم بهم من الله أرحم الراحمين، ومن ثم علمتك أن تقول: يا رب فإذا كانت هذه حسرتي على أولادي فكيف بحسرة من هو أرحم بهم من أبيهم؛ الله أرحم الراحمين؟ ومن ثم تسعى لهدف هدى الأمّة فتصبر على أذاهم حتى يهديهم الله فيجعل الناس أمّةً واحدةً على صراطٍ مستقيمٍ بإذن الله ربّ العالمين. تصديقاً لقول الله تعالى: {وَلَوْ شَاءَ رَبُّكَ لَآمَنَ مَن فِي الْأَرْضِ كُلُّهُمْ جَمِيعًا} صدق الله العظيم [يونس:99]، ومن ثم يتحقق النّعيم الأعظم، وما ذلك على الله بعزيز.

وسلامٌ على المرسَلين، والحمدُ لله ربِّ العالمين ..
الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني .
________________