المصدر


[ لمتابعة رابط المشاركـــــــــة الأصلية للبيـــــــــــان ]

Untuk mengikuti link postingan asal keterangan


الإمامُ ناصِرُ مُحَمَّدٍ اليَمَانِيُّ
Imam Nasser Mohammed Al-Yamani
02 - 06 - 1435 هـ
02 - 04 - 2014 مـ
02:33 صباحاً
ــــــــــــــــــــ


إنّ شهادة (وأنّ الإمام المهدي المنتظر ناصر محمد اليماني)
يجب عليكم أن تنطقوا بها عند التصديق والمبايعة فقط ولا تضموها للأذان والإقامة..

Sesungguhnya kesaksian "Bahawasanya Al-Imam Al-Mahdi adalah Nasser Mohammed Al-Yamani" hanya diucapkan ketika membenarkan dan membai'ah, tidak ditambah pada azan dan iqomah..



المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام ياسر
Postingan asal oleh
ام ياسر

بسم الله الرحمن الرحيم ,السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .السلام على امام الامه ,كاشف الغمه, صاحب علم الكتاب, الناصر لنبينا محمد صلى الله عليه وسلم ,الحمد لله الذي هدانا الى الحق بعد ان كنا تائهين ضائعين مذنبين منيبين ونسال الله سبحانه وتعالى ان يزيدنا هدى وكافة الانصار الاخيار وان يتجاوز عنا ذنوبنا ويدخلنا في رحمته التي وسعت كل شيء انه غفور رحيم .

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih. Salam ke atas kalian berserta rahmat dan keberkahan. Salam ke atas Imam umat, pelenyap kesusahan, pemilik pengetahuan Al-Qur'an, seorang pembela bagi Nabi kita Muhammad SAW. Segala puji bagi Allah yang memberi petunjuk kepada kita menuju kebenaran setelah kita sebelum ini pernah berbangga, kehilangan, berdosa dan bertaubat. Kita mohon agar Allah SWT menambahkan petunjuk kepada semua anshar terpilih, menjauhkan kita dari dosa dan memasukkan kita ke dalam rahmat-Nya yang meliputi segala sesuatu. Sesungguhnya Dia Maha Mengampuni lagi Maha Mengasihani.


لي تدخل بسيط يا اخواني! هناك من الانصار من يكتب على توقيعه لفظ الشهادة بهذا الشكل! ( أشهد أن لا إله إلا الله وأشهـد أن محــمداً رسول الله وأشهد أن ناصر محمد هو المهدي المنتظر)
فهل هذا جائز؟ اسال فقط لتوضيح الامور لنا جميعا لاننا كلنا نؤمن ونشهد بان الامام هو المهدي المنتظر. لكن هل يجوز ان ندخل هذه العبارة على لفظ التشهد؟

Ada dikalangan anshar yang menulis di tandatangannya lafaz syahadah seperti ini! "Aku bersaksi bahawa tiada tuhan berhak disembah selain Allah, dan aku bersaksi Muhammad adalah utusan Allah, dan aku bersaksi bahawa Nasser Mohammed adalah Al-Mahdi Al-Muntazhar" Bolehkah yang demikian? Aku bertanya hanya untuk mendapatkan penjelasan mengenai perkara ini bagi kita semua, kerana kita percaya dan bersaksi bahawa Imam adalah Al-Mahdi Al-Muntazhar, tapi bolehkah menggunakan ungkapan ini dalam lafaz tasyahhud??



--------------



بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على كافة أنبياء الله ورسله وآلهم الطيبين من أولهم إلى خاتمهم محمد رسول الله وجميع المؤمنين، أما بعد..

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih. Sholawat dan salam ke atas seluruh para Nabi dan Rasul beserta keluarga mereka yang baik dari awal hingga penutup para Nabi dan Rasul, Muhammad Rasulullah SAW dan ke atas seluruh kaum mukminin. Amma ba'd

ويا أمَةَ الله، إنّما الشهادة
(وأنّ الإمام المهدي المنتظر ناصر محمد اليماني) يجب عليكم أن تنطقوا بها عند التصديق والمبايعة فقط لكون الإمام المهدي لم يبعثه الله نبياً ولا رسولاً جديداً حتى تضموها للشهادتين عند الأذان والإقامة للصلاة؛ بل إمامٌ من الصالحين.

Wahai hamba Allah, kesaksian
"Bahawasanya Al-Mahdi Al-Muntazhar adalah Nasser Mohammed", hanya perlu kalian ucapkan semisal itu ketika membenarkan dan membai'ah sahaja, kerana Al-Imam Al-Mahdi tidak diutus sebagai seorang Nabi atau Rasul baru hinggakan perlu menambahnya pada 2 kalimah syahadah ketika azan dan iqomah untuk sholat; namun Al-Mahdi diutus sebagai Imam - pemimpin.


ورضي الله عنكم وأرضاكم وتقبل الله بيعتكم وبيعة كافة قوم يحبّهم الله ويحبّونه في عصر الحوار من قبل الظهور وثبتني الله وإياكم على الصراط المستقيم، وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين..

Semoga Allah SWT meredhai kalian serta membuat kalian redha, dan menerima bai'ah -janji ta'at setia- dari kalian, dan dari kaum yang Allah mencintai mereka dan mereka mencintai Allah di zaman hiwar sebelum muncul. Semoga Allah SWT meneguhkanku dan meneguhkan kalian di atas Jalan Yang Lurus. Salam ke atas para Utusan dan segala puji bagi Allah, Tuhan Pemelihara Sekalian Alam..


أخوكم الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.

Saudaramu, Al-Imam Al-Mahdi
Nasser Mohammed Al-Yamani.

ـــــــــــــــــــ





sumber:
https://nasser-alyamani.org/showthread.php?t=17609